Definiowanie wydarzeń:

Wydarzenia (Events) to podstawowe stwierdzenia przyczynowo-skutkowe " Jeżeli... to... " które definiują przebieg misji-zadania, a także w zasadzie każdego programu komputerowego.
Przez ustawianie wydarzeń tworzysz sytuacje,w których gracz musi wykonać jedno zadanie zanim przejdzie do kolejnego.

 

Przykład:

 

Chcesz by gracz zaczepił wagon i pojechał z nim w pewne miejsce. Tam, gdy gracz przybędzie w określone miejsce,misja kończy się sukcesem. Jednak jeżeli gracz dojedzie do pożądanego miejsca nie zabierając wagonu, chcesz by misja została opisana jako niewykonana.
By stworzyć taką misję potrzebujesz dwóch wydarzeń:

-Wydarzenia Akcji (zabranie wagonu)
-Wydarzenia Miejsca (w którym pojawienie się twojego pociągu zakończy misję).


Pierwsze wydarzenie musi wydarzyć się zanim umożliwimy drugie. By to wykonać gracz zaczyna misję z jednym tylko zadaniem aktywnym (zabranie wagonu) Gdy gracz zaczepi wagon rezultatem jest zmiana statusu następnego wydarzenia z nieaktywnego na aktywne.Ustawianie wydarzeń dla twojej misji umożliwia ci ustalenie zadań które gracz musi wypełnić by ukończyć misję.

Ustawianie wydarzeń dla twojej misji:

Chcesz stworzyć prostą misję w której wszystko co gracz musi wypełnić to przejechać z Whitefish do Essex.Jeżeli chcesz by misja zakończyła się sukcesem gdy gracz osiągnie Essex, musisz ustawić tą sytuację w Activity editorze.
Robisz to tworząc jedno wydarzenie w którym związek przyczynowo-skutkowy wygląda tak:

 

JEŻELI gracz osiągnie Essex TO activity ends succesfully

 

Pomocne może być myślenie o każdym wydarzeniu w dwóch częściach: JEŻELI = przyczyna,  TO = skutek Dla każdego wydarzenia musisz dopasować przyczynę i skutek

 

Uwaga: Każda misja ma ustawione jako domyślne wydarzenie, zakończenie jej po osiągnięciu końcowej stacji, ponieważ większość misji tworzona jest w oparciu o ruch pasażerski, a to jest wszystko czego pociąg pasażerski wymaga. Możesz edytować lub usunąć to wydarzenie.

 


Typy wydarzeń:

1.Wydarzenia miejsca...
... mają miejsce gdy gracz osiągnie miejsce ;-) które definiujesz na mapie w Activty Editorze

By stworzyć wydarzenie miejsca:

1. Klikasz New w oknie wydarzeń miejsca (Uwaga: Jeżeli okno to jest niewidoczne, kliknij Window, a potem Location events window)
2. Klikasz punkt na mapie gdzie chcesz aby wydarzenie miało miejsce
3. W polu Radius (promień) wprowadzasz trigger distance - odległość od punktu, w jakiej wydarzenie może zostać uruchomione - domyślnie jest to 10m.
4. Wprowadzasz poziom aktywacji (o tym gdzie indziej:) tego wydarzenia
5. Wprowadzasz liczbę skutków tego wydarzenia
6. Ustawiasz parametry każdego ze skutków

 

2.Wydarzenia Czasu...
...mają miejsce gdy zegar MSTS-a osiągnie określoną godzinę

By stworzyć wydarzenie czasu:

1. Klikasz New w oknie wydarzeń czasu.Uwaga: Jeżeli okno to jest niewidoczne, kliknij Window, a potem Time events window
2. Wprowadź czas w którym wydarzenie będzie miało miejsce
3. Wprowadź poziom aktywacji dla tego wydarzenia
4. Wprowadź liczbę skutków tego wydarzenia
5. Ustaw parametry każdego ze skutków

 

3.Wydarzenia Akcji...
...mają miejsce gdy gracz wykonuje pewne zadanie.

Gracz może:
-zatrzymać się
-zabrać pasażerów
-osiągnąć pewną określoną szybkość
-zaczepić wagony
-odczepić wagony
-złożyć pociąg z wagonów
-złożyć pociąg z wagonów w ściśle określonym miejscu

By stworzyć Wydarzenie Akcji

1. Klikasz New w oknie wydarzeń akcji.(Uwaga: Jeżeli okno to jest niewidoczne, kliknij Window, a potem Action events window)
2. Wybierz typ działania z rozwijanej listy
3. Wprowadź poziom aktywacji dla tego wydarzenia
4. Wprowadź liczbę skutków tego wydarzenia
5. Ustaw parametry każdego ze skutków.