Rozumienie poziomów aktywacji

Poziomy aktywacji są wartościami liczbowymi które determinują czy dane wydarzenie jest aktywne czy nieaktywne.
Jeżeli wydarzenie jest nieaktywne gracz nie może włączyć tego wydarzenia, aż do chwili w której stanie się ono aktywne, co oznacza że włączy się ono dopiero gdy gracz nad nim przejedzie, wypełniając misję.
Wydarzenia stają się aktywne tylko wtedy gdy ich poziom aktywacji ma wartość numeryczną większą lub równą jeden (1).

Zmienianie poziomów aktywacji różnych wydarzeń determinuje kolejność w jakiej zadania muszą być wykonywane.

Zmiana poziomu aktywacji zachodzi gdy jako skutek następnego wydarzenia ustawione jest:

* podnieś poziom aktywacji wydarzenia o 1
* zmniejsz poziom aktywacji wydarzenia o 1
* włącz wydarzenie
* przywróć poziom aktywacji wydarzenia do jego początkowej wartości

Mając ten system poziomów aktywacji, możesz łączyć wydarzenia razem i decydować jakie warunki musi spełnić gracz w celu ukończenia misji.

 

Tworzenie wydarzeń zależnych od siebie

Wydarzenie zależne to wydarzenie którego status aktywacji zależy od skutku innego wydarzenia

Przykład: Tworzysz wydarzenie o nazwie "Location0" i ustawiasz jego poziom aktywacji na -3. Tworzysz także 4 inne wydarzenia z których każdego skutkiem jest "podnieś poziom aktywacji wydarzenia "location0" o 1. Gdy wszystkie cztery wydarzenia zostają wykonane "location0" staje się aktywne .

By połączyć dwa wydarzenia razem:

1.Stwórz oba wydarzenia i ustaw ich poziomy aktywacji
2.Ustaw jako jeden ze skutków dla wydarzenia niezależnego którąś z opcji:
-podnieś poziom aktywacji wydarzenia o 1
-zmniejsz poziom aktywacji wydarzenia o 1
-włącz wydarzenie
-przywróć poziom aktywacji wydarzenia do jego początkowej wartości
3. W drugim rozwijanym menu w zakładce "Outcomes" (skutki) wybierz wydarzenie zależne którego ma dotyczyć punkt 2.

Przykład:

Chcesz aby twoja misja zakończyła się gdy gracz osiągnie kilometr 11, lecz tylko wtedy gracz zaczepił skład wagonów z drewnem.
By to osiągnąć musisz stworzyć dwa wydarzenia:
-wydarzenie zależne: koniec misji po dojechaniu do kilometra 11
-wydarzenie niezależne: zaczepienie wagonów

Stwórz oba jak następuje:

1.Location event1 (wydarzenie miejsca):
-Osiągnięcie milepost 11 i koniec misji,
-poziom aktywacji = 0
-Outcome = Complete Activity Succesfully

2.Action event2 (wydarzenie akcji):
-zabranie wagonów
-poziom aktywacji = 1
-Outcome = podnieś poziom aktywacji wydarzenia o 1 (increase an event's activation by one)