Rozumienie poziomów aktywacji
Poziomy aktywacji są
wartościami liczbowymi które determinują czy dane wydarzenie
jest aktywne czy nieaktywne.
Jeżeli wydarzenie jest nieaktywne gracz nie może włączyć
tego wydarzenia, aż do chwili w której stanie się ono aktywne,
co oznacza że włączy się ono dopiero gdy gracz nad nim
przejedzie, wypełniając misję.
Wydarzenia stają się aktywne tylko wtedy gdy ich poziom
aktywacji ma wartość numeryczną większą lub równą jeden
(1).
Zmienianie poziomów aktywacji różnych wydarzeń determinuje kolejność w jakiej zadania muszą być wykonywane.
Zmiana poziomu aktywacji zachodzi gdy jako skutek następnego wydarzenia ustawione jest:
* podnieś poziom aktywacji
wydarzenia o 1
* zmniejsz poziom aktywacji wydarzenia o 1
* włącz wydarzenie
* przywróć poziom aktywacji wydarzenia do jego początkowej
wartości
Mając ten system poziomów aktywacji, możesz łączyć wydarzenia razem i decydować jakie warunki musi spełnić gracz w celu ukończenia misji.
Tworzenie wydarzeń zależnych od siebie
Wydarzenie zależne to wydarzenie którego status aktywacji zależy od skutku innego wydarzenia
Przykład: Tworzysz wydarzenie o nazwie "Location0" i ustawiasz jego poziom aktywacji na -3. Tworzysz także 4 inne wydarzenia z których każdego skutkiem jest "podnieś poziom aktywacji wydarzenia "location0" o 1. Gdy wszystkie cztery wydarzenia zostają wykonane "location0" staje się aktywne .
By połączyć dwa wydarzenia razem:
1.Stwórz oba
wydarzenia i ustaw ich poziomy aktywacji
2.Ustaw jako jeden ze skutków dla wydarzenia
niezależnego którąś z opcji:
-podnieś poziom aktywacji wydarzenia o 1
-zmniejsz poziom aktywacji wydarzenia o 1
-włącz wydarzenie
-przywróć poziom aktywacji wydarzenia do jego początkowej
wartości
3. W drugim rozwijanym menu w zakładce
"Outcomes" (skutki) wybierz wydarzenie zależne
którego ma dotyczyć punkt 2.
Przykład:
Chcesz aby twoja misja
zakończyła się gdy gracz osiągnie kilometr 11, lecz tylko
wtedy gracz zaczepił skład wagonów z drewnem.
By to osiągnąć musisz stworzyć dwa wydarzenia:
-wydarzenie zależne: koniec misji po dojechaniu do kilometra 11
-wydarzenie niezależne: zaczepienie wagonów
Stwórz oba jak następuje:
1.Location event1 (wydarzenie
miejsca):
-Osiągnięcie milepost 11 i koniec misji,
-poziom aktywacji = 0
-Outcome = Complete Activity Succesfully
2.Action event2 (wydarzenie
akcji):
-zabranie wagonów
-poziom aktywacji = 1
-Outcome = podnieś poziom aktywacji wydarzenia o 1 (increase an
event's activation by one)